Jurnal de consilier local – săptămâna 23

Jurnal de consilier local – săptămâna 23

O nouă săptămână, un nou jurnal, pe care îl scriu din satul copilăriei mele. Ieri am fost la cules de stuf și azi am gând să fac o poză casei dărăpănate în care m-am născut, pe care ai mei au vândut-o în urmă cu vreo 40 de ani și au plecat la oraș.  

Dar a fost o săptămână plină și detaliez mai jos pe zile:

Luni – Am avut o ședință de Consiliu de Administrație la Școala 195. Pe lângă diferite clase care trec în online în fizic sau invers, pe lângă aprobare unor concedii de odihnă sau a felului în care se desfășoară programul Școală după Școală, mai intervin în discuțiile astea din consiliul școlilor multe alte probleme. Sunt situații în care  răspunsul îl găsim ușor și altele care se vor decide în instanță.  

 

Tot luni am decis că e timpul să-mi fac cont pe ghișeul.ro, pentru a vedea pe propria piele cât de ușor se face și cum funcționează. A durat fix 3 minute să-mi fac cont, trebuie să ai la îndemână un card valabil pe numele tău și gata. Poți vedea acolo ce datorii ai, atât la Taxe și impozite locale, cât și la ANAF și le poți plăti direct din platformă foarte ușor. Eu am descoperit că

aveam 352 lei datorie la ANAF, m-am bucurat că știu exact datoria și o pot plăti ușor. Am plătit. Vă încurajez pe toți, dacă n-ați făcut-o încă, să vă faceți cont. Nu trebuie depus nimic fizic nicăieri. :))

Pe seară am avut prima ședință în comisia nou înființată pentru analiza societăților primăriei. Am pus pe hârtie câțiva pași pe care să-i urmăm, ne-am stabilit atribuțiile și am stabilit să ne vedem vineri după-amiază cu primii pași parcurși. 

Bike Parking Space with Painted Surface

Marți – Pentru că aveam de multă vreme în așteptare un HCL pentru parcările de biciclete din sector, deși nu avem încă metodologia de aplicare a legii 250/2020 am vorbit cu aparatul de specialitate din primărie cu privire la pașii de urmat pentru punerea în circuit a HCL-ului. Așa cum mă așteptam, ne ține în loc faptul că normele nu-s publicate, dar poate asta ne dă timp să îmbunătățim proiectul și să punem în el și câteva parcări smart pentru biciclete în cel puțin 3 locuri din sector. 

Tot marți am primit convocare pentru o nouă ședință ordinară de Consiliu Local pentru data de 05.04.2021. Ne așteptam la ea, sunt câteva proiecte retrimise de noi în ședința trecută la reanalizat, printre care și organigrama primăriei, dar și câteva proiecte noi printre care reorganizarea DGASPC S3. Aveți aici detalii despre proiecte.

Pe seară am avut un curs de buget local la care am întârziat și pe care trebuie urgent să-mi fac timp să-l parcurg în întregime înregistrat.

Miercuri– Din nou doua ședințe în CA-uri la școli, de data asta Școala 67 și Leonardo da Vinci. După amiază am discuta cu directoarea DGASPC S3 despre cum au gândit ei reorganizarea direcției. 

Am stabilit pentru joi ședința Comisiei pentru Protecția Socială unde trebuia să avizăm două proiecte de pe ordinea de zi a ședinței de luni. 

Bineînțeles, apoi a trebuit să pregătesc ședința și să studiez proiectele de pe ordinea de zi. 

Joi –  Dimineață am avut  împreună cu colegul meu, viceprimarul Lucian Judele, discuții cu mai multe persoane responsabile din DGASPC Sector 3, pentru a înțelege și mai bine fundamentarea din decizia de reorganizare a direcției. 

 În ședința trecută de consiliu local am aprobat deschiderea unei creșe noi, cu 120 de locuri, așa că acum apar prevăzute în organigramă noile posturi pentru personalul necesar noii creșe Ariel (37 posturi), precum și un număr de 150 de posturi pentru asistenți personali pentru persoanele cu handicap grav. Cererea pentru astfel de posturi, din partea persoanelor care au nevoie, este una mare și angajarea lor se face, conform legii, printr-o procedură specială care presupune o evaluare socială. 

De asemenea, mai sunt câteva modificări de posturi și înființarea câtorva posturi noi pentru mai multe centre, pentru îmbunătățirea activității, mai ales în condițiile cu care ne confruntăm de un an deja. 

Mai este o situație specială la centrul Casa Noastră unde s-a identificat necesitatea de a oferi copiilor continuitate, atunci când li se înlocuiește măsura de plasament în regim de urgență cu măsura de plasament și vor putea locui în două apartamente care aparțineau până acum de centrul Noi Orizonturi, dar stăteau goale, reușindu-se astfel să fie grijiți în continuare într-un mediu cât mai apropiat de cel familial, și de personal pe care copiii îl cunosc deja. Întreaga organigramă a DGASPC Sector 3 cuprinde un număr de 2232 posturi, din care publice 250 și 1072 contractuale și 910 (asistenți sociali și asistenți maternali). 

La prânz am avut ședința de comisie, unde am avizat două proiecte. 

Apoi am participat la ședința Comisiei de învățământ unde și am avizat mai multe proiecte printre care numărul de burse acordate elevilor din Sector 3 pentru semestrul II, număr care a crescut cu 4566 elevi care vor primi burse, număr care se poate explica prin faptul că elevii au fost mult mai interesați de școală în semestru I din anul acesta școlar. 🙂 Sau poate doar notele mari se iau mult mai ușor acum, mai ales că s-au modificat metodele de calcul ale mediilor, pentru că, de exemplu, nu se mai dau teze. 

Ziua a continuat cu ședința Comisiei de buget. A fost cea mai scurtă ședință de buget, cred că a depășit cu puțin o oră, dar toată lumea a venit cu lecțiile făcute și clarificările făcute în avans. Și da, vom avea în primăria Sector 3 o Direcție de informatizare, cu un Serviciu de dezvoltare infrastructură IT, Compartiment suport IT, Digitalizare și Business Intelligente, mulțumim Mihaelei Văcaru pentru inițiativă și forța de convingere.

Vineri – Am avut ședință de CA la una din școli, am făcut niște research pentru completarea cerințelor pentru consultanții pe care urmează să-i contractăm pentru analiza societăților. Seara am avut a doua ședință a Comisiei speciale pentru analiza societăților și ne-am pus de acord cu personalul din primărie pentru punerea la punct caietului de sarcini pentru deschiderea procedurii de achiziție. Sperăm ca până la sfârșitul lunii să se avem pornită procedura. 

Sâmbătă și duminică am plecat din București, vă spuneam la început că sunt undeva într-un sat din județul Brăila. Dar revin azi cu forțe proaspete. Mâine avem ședința de Consiliu Local. Și urmează bugetul. Să ne ținem bine, zic. 

Mai avem de parcurs 185 săptămâni.