Jurnal de consilier local – săptămâna 22

Jurnal de consilier local – săptămâna 22

Am început săptămâna asta cu gândul la ședința de Consiliu Local de joi și la felul în care vom trata câteva puncte de pe ordinea de zi. Urmau ședințele în comisii, dezbateri, întâlniri, solicitări, răspunsuri, documentat proiecte, avize …

Luni– Am pregătit ședința Comisiei de asistență socială care a avut loc la 14:30. Aveam un singur proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de parteneriat dintre Sectorul 3 al Municipiului București și Asociația Help Autism. Este vorba despre un acord de parteneriat pentru ca Help Autism să poată accesa fonduri prin POCA pentru un proiect care va implica alte 20 de ONG-uri. Primăria nu are o contribuție financiara in cadrul acestui acord, dar faptul că putem ajuta, prin acest acord, la accesarea de fonduri prin intermediul cărora copiii cu autism vor fi ajutați să participe la programe de care poate depinde felul în care vor reuși ei sa se integreze în societate e un lucru foarte bun.

Am participat apoi la un Consiliu de Administrație la școala 195, și după amiază am avut ședință la Comisia de învățământ unde am avut de avizat alte 4 proiecte.

 

Marți – a fost ziua în care s-a discuta despre amendamentele aduse la organigrama. Dimineață noi între noi, seara cu primarul. Mihaela Văcaru, colega noastră care dacă își setează un obiectiv, împinge munții până pe plajă, dacă pot spune așa, l-a făcut pe primar să înțeleagă că nu putem avea IT și digitalizare la un loc cu piețele și parcările din sector, și dacă avem direcție separată pentru asta, nu numai că oamenii de la IT vor putea vedea situația în ansamblu și vor putea propune soluții care să-i includă pe toți, dar vor reuși să iasă și din rutina zilnică de muncă pentru a reuși să fie, nu doar reactivi la problemele de zi cu zi, ci proactivi.

Miercuri – A fost suplimentată ordinea de zi și am primit la Comisia de asistență socială un nou proiect de avizat. A fost propus aprobării Proiectul de Hotărâre privind acordul de principiu în vederea înființării de către DGASPC Sector 3 a unui serviciu de tip creșă si funcționarea acestuia în spațiile situate la parterul imobilului corp nou din incinta Școlii Gimnaziale 88. Acolo a fost construit un corp nou care e gata și va găzdui o creșă și o grădiniță. Acum am avizat înființarea creșei.

La prânz am avut o ședință scurtă la comisia pentru repartizarea locuințelor din care fac parte, v-am mai povestit despre faptul că legea 114/1996 trebuie modificată după părerea mea.

După amiază am avut ședința de buget unde s-au dezbătut cele 9 proiecte avute de avizat. A fost o ședință lungă, ca toate proiectele de buget. Înainte de ședințele acestea de comisii noi trimitem întrebări către aparatul de specialitate dacă avem nelămuriri cu privire la proiectele prezentate și în general primim răspunsurile înainte de ședințe. Se pun, evident, întrebări și în timpul ședințelor, iar dacă aparatul de specialitate nu ni le poate da direct, mai au timp până în ședința de Consiliu Local să o facă.

După ședințele de comisie, președintele cu secretarul fac avizele, procesele verbale de ședință și prezența, le semnează și le trimit la aparatul de specialitate. Pentru Comisia de protecție socială eu le fac relativ repede, dar nici nu vreau să mă gândesc cum e la buget, administrație publică sau urbanism, unde sunt și mai multe proiecte (pentru fiecare proiect se face câte un aviz) și procesele verbale sunt mai lungi.

Seara am avut întâlnirea comună cu PNL pentru stabilirea ultimelor detalii legate de ședința de joi. Am terminat aproape joi.

J0i – Când îmi puneam eu în ordine toate documentele pentru ședința care urma să înceapă la 14:30, am primit o suplimentare de ultim moment a ordinei de zi și un nou proiect de avizat. Am convocat de urgență din nou Comisia de protecție socială, am studiat proiectul și l-am avizat. E vorba despre acordului de parteneriat dintre Sectorul 3 al Municipiului București și Asociația Ateliere fără frontiere (AFF). La fel ca cel cu Help Autism, în acest acord Sectorul 3 va fi partener de dezvoltare locală și nu implică componente bugetare. AFF dorește să depună pentru finanțare în cadrul POCA proiectul ”Noul București – Capitală a tuturor”. AFF oferă servicii personalizate pentru formarea de competențe persoanelor care cumulează multiple dificultăți la angajare (dizabilități, abandon școlar, violență domestică, șomaj de lungă durata etc). Prin proiect se dorește consolidarea și dezvoltarea la nivel local a capacității de inserție pe piața muncii a grupurilor vulnerabile. Făcut aviz, făcut proces verbal, semnat, trimis.

La 14:30 a început ședința de CL. Nu mai povestesc nimic din ea, găsiți pe pagina mea de FB și pe paginile colegilor toate cele aproape 5 ore de discuții. Cred că am mai spus asta, după ce se termină o ședință de CL, simți că ești pur și simplu stors de energie. Bine, ea îți revine imediat pentru că hotărârile pe care le-ai luat produc efecte și urmează să se întâmple lucruri după aprobare și știi că asta a fost doar un pas de furnică în tot ce trebuie făcut în continuare.

Vineri – Ieri în timpul ședinței de CL s-a format o comisie formată din 9 consilieri locali de la toate partidele, din care fac și eu parte, împreună cu colegii mei Mihaela Văcaru și Eugen Matei. Comisia are ca scop analiza întreprinderilor publice la care Sectorul 3 este autoritate tutelară și formularea unor propuneri către Consiliul Local în legătură cu organizarea și desfășurarea activității acestora. Pentru asta va apela prin intermediul Primăriei și în colaborare cu aparatul de specialitate, la servicii de consultanță, în vederea realizării unei analize diagnostic, pe baza căreia să se poată aprecia eficiența și utilitatea acestor companii pentru administrația publică locală. Mihaela a organizat deja comisia în grup de lucru și cred că săptămâna viitoare începem lucrul efectiv.

Am avut tot vineri o ședință de Consiliu de administrație la Școala Da Vinci. La școli consiliile se întrunesc mai mult pe wp, aproape zilnic, dar sunt și ședințe online în care se discută pe larg problemele din școală pentru care trebuie acordul membrilor din consiliu.

Sâmbătă – A venit, în sfârșit, primăvara! Am uitat să vă spun că  săptămâna asta am văzut în Industriilor o mașină de la Direcția de salubritate care spăla strada. Oamenii, evident, se bucură și abia așteptau vremea caldă.  La mine pe stradă vecinii au ieșit cu mic cu mare prin curți la curățenia de primăvară.

După-amiază am făcut o plimbare prin sector cu bicicleta,  Am luat-o prin zona Gurilor spre autostradă, apoi pe Pallady până la Ikea și înapoi pe la parcul Teilor din Brățării. Oamenii ieșiseră la plimbare, purtau măști și nu mi s-au părut că se aglomerează undeva, dacă nu pun în calcul cei peste 25 de copii măricei care se jucau împreună în unul din părculețele amenajate lângă linia dezafectată de tren.

Duminică – Azi am auzit că soarele va ține tot cu noi, așa că probabil vom face curățenie pe terasă și am de gând să mai trec odată prin raportul pe anul 2020 privind starea economică socială și de mediu a Sectorului 3 pe care eu mi l-am tipărit ca să-mi fac mai ușor adnotări pe el. Și voi sta afară cât de mult pot.

Mai avem de parcurs 186 de săptămâni. Să fim bine!