Jurnal de consilier local – săptămâna 27

Jurnal de consilier local – săptămâna 27

Sper să fiți azi alături de familie sau prieteni și să vă bucurați de sărbători! Ca să am și eu ziua asta liberă, m-am apucat de scris jurnalul din timp și am scris fix fraza asta, atât.

Așa că azi am să amintesc pe scurt și amestecat ce s-a întâmplat săptămâna asta.

A fost o săptămână cu ședințe de comisii, dezbatere publică de buget și ședință ordinară de Consiliu Local. Aș vrea să punctez mai jos câteva din lucrurile importante care au fost sau nu adoptate în ședință, așa că vă rog să fiți atenți:

  • Din 1 iunie în Sectorul 3 folosirea suflantelor este interzisă. La inițiativa colegului nostru Augustin Szocs a fost adoptată o HCL care privește măsuri de reducere a nivelului de zgomot din Sectorul 3, pentru protecția sănătății cetățenilor și a mediului înconjurător, link proiect – http://bit.do/punctul_2_din_28-04-2021. Hotărârea a fost adoptată într-o formă cu amendament, adică intervalul de timp în care pot fi folosite mașinile de tăiat iarba și alte unelte mecanizate a fost ușor mărit față de ce scrie în proiect.
  • Avem ghid pentru finanțările nerambursabile acordate sportului de performanță. A fost adoptat Ghidului solicitantului de finanțări nerambursabile alocate de la bugetul local al Sectorului 3 al Municipiului București, pentru proiectele din cadrul programului sportiv de utilitate publică “Promovarea sportului de performanță”, link proiect – http://bit.do/punctul_3_din_28-04-2021. Anul acesta suma alocată este de 1.500.000 lei și urmează a fi stabilită anul. Este un proiect făcut în colaborare PNL și USRPLUS.
  • Președintele și membrii Consiliilor de administrație ale societăților primăriei au o componentă variabilă a indemnizației care constă într-o parte din profitul companiei. Am solicitat primarului Sectorului 3 să negocieze în numele nostru reducerea drastică a acestor sume deocamdată pentru două dintre ele (cele care au avut la aprobat execuțiile bugetare în această ședință) și neacordarea lor până nu este prezentat public rezultatul negocierii. Pentru exemplificare aș dori să explic un calcul cu cifre. Dacă o companie are 7 membri în CA din care unul este președinte și societatea a obținut profit de 1.700.000 lei să spunem (în mare parte din contractele cu primăria), 10% din această sumă merge la CA. Adică 170.000 lei. Din suma asta 80% îi revine președintelui (care încasează și lunar 12.000 lei net). Adică mai încasează și din profit 136.ooo lei. Restul de 34.000 lei se împarte în mod egal între ceilalți membri din consiliu, în măsura în care aceștia au avut funcția un an întreg, dar de dragul calcului să zicem ca au făcut parte din CA tot anul, fiecăruia îi revin cca. 5600 lei. Asta după ce lunar încasează 1800 lei. Sumele sunt doar cu titlu de exemplu, în funcție profiturile companiilor și de numărul membrilor în CA, ele pot fi mai mici sau mai mari. Procentele sunt însă cele aplicate companiilor din S3.
  • Întreg consiliul de administrație al firmei Ordine și Protecție Sector 3 ( OPS3) și-a dat demisia, după ce în Consiliul Local am refuzat de mai multe ori să le aprobăm contracte de achiziții directe cu primăria în care încercau să vândă saci, cabluri și alte mărunțișuri. De data asta au venit în Consiliu cu cerința de a li se aproba schimbări ale obiectului de activitate, voiau să-și facă service auto, pentru că și-au pierdut contractele cu școlile din sector pentru a căror pază au fost înființați. Eu cred că dacă primăria a înființat o firmă pentru a-i presta niște servicii de care la un moment dat nu mai are nevoie, nu e neapărat nevoie ca respectiva companie să funcționeze în continuare. Desigur, noi nu avem foarte clară imaginea de ansamblu, de ce OPS Sector 3 a pierdut paza care a fost dată către Poliția Locală, ce economii a făcut Primăria prin mișcarea asta etc. Au  fost trimise către primărie  aceste întrebări, încercam să aflăm răspunsuri.

Ca o concluzie la cele de mai sus: schimbările importante sunt făcute dintr-o serie de schimbări mărunte puse laolaltă.  Mai e extrem de mult până departe și au trecut deja 6 luni de mandat. Va fi de muncă și vom avea nevoie de toată energia noastră.

În timp ce scriu, simt miros de liliac înflorit. E Paștele. Am încercat să am trei zile mai liniștite, în care să las mai mult tehnologia de-o parte și să încerc să termin cărțile pe care le-am început în ultimul timp și pe pe care nu le-am terminat. Una din ele e cartea lui Barack Obama. Am ajuns la partea în care a devenit președinte și își alege echipa. Oamenii l-au votat ca pe cineva care aduce un fel nou de a face politică. Cu toate astea, el și-a ales în echipă mulți oameni vechi în sistem. Pentru că la nivelul acela, lipsa experienței nu te doboară doar pe tine, ci poate afecta o lume întreagă. A stârnit controverse, a pierdut  procente de încredere, a scris presa, dar și-a asumat totul pentru că știa foarte bine că altfel riscurile erau și mai mari.

Dar, hei, destul cu politica, e Paștele! Vremea ține cu noi! Sărbători liniștite!

Mai avem de parcurs 181 de săptămâni. Hristos a  înviat!